Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
March 26, 2004
Image Size
98.3 KB
Resolution
1050×1178
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
8,116 (3 today)
Favourites
36 (who?)
Comments
39
Downloads
3,285
×
Superhero by ThatBrianGuy Superhero by ThatBrianGuy
Here's an unnamed superhero...have no idea what this guy does...if you have any suggestions, let me know...if I like, it I'll give ya co-creator credit on this character.
Add a Comment:
 
:icondhurin:
Dhurin Featured By Owner Dec 3, 2014
I am inspired
Reply
:iconsonicclone:
SonicClone Featured By Owner Oct 16, 2013
COOL
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Oct 21, 2013  Professional Traditional Artist
Thanks
Reply
:iconsuperheroenterprise:
SuperheroEnterprise Featured By Owner Oct 4, 2011
I could come up with something for this in return for a co-creator credit. Superhero.Enterprises@gmail.com

www.SuperheroEnterprises.com
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Oct 26, 2011  Professional Traditional Artist
What did you have in mind?
Reply
:iconthe-true-panther:
the-true-panther Featured By Owner Apr 3, 2010
I call him Voltshock,he can fly by using magnetism and shoot electric bolts from his hands.
Oh and take away the cape I think it makes him vulnerable to being grabbed while he flies.
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Apr 5, 2010  Professional Traditional Artist
Heh heh...Very nice!
Reply
:iconjordanmaster:
jordanmaster Featured By Owner Sep 30, 2008  Hobbyist Traditional Artist
Call him "captain amazing" and give him flight , superspeed, super streagth and Invunribility.
P.s Include electric powers.
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Oct 2, 2008  Professional Traditional Artist
Heh heh...I'll work on that...
Reply
:iconjordanmaster:
jordanmaster Featured By Owner Oct 2, 2008  Hobbyist Traditional Artist
I hope so.
Reply
:iconcivio:
Civio Featured By Owner Apr 11, 2008
Name:Steel
Age:29
Power:Levitate Stuff,Super Strength and Laser Eye
Group:SuperStuff

Comment By Civio:Dude, that is one, gd pic, keep it up :) Is it ok if u sue some of the idea u drew?
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Apr 11, 2008  Professional Traditional Artist
Heh heh..I might have to use some of that....thanks =)
Reply
:iconcivio:
Civio Featured By Owner Apr 14, 2008
ok no problem
Reply
:iconsaintvulcan:
saintvulcan Featured By Owner Apr 30, 2007  Student General Artist
stone face? no....lester?...nah....midnight? huh? huh?
Reply
:iconsaintvulcan:
saintvulcan Featured By Owner Apr 30, 2007  Student General Artist
well based on the size of him super strength and of course flying why else have a cape? a possible way he finds crime is by having a phsycic ability, any idea on his back ground?
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner May 1, 2007  Professional Traditional Artist
Those are interesting ideas...I have no idea about his background...I just doodled him one day and there he was...
Reply
:iconcreatureuk:
CreatureUK Featured By Owner Oct 9, 2006
Very cool, love the retro square jaw he has on him!
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Oct 9, 2006  Professional Traditional Artist
Thanks...I love those old school, stone jawed superheroes....
Reply
:iconelvan-lady:
Elvan-Lady Featured By Owner Jul 26, 2006  Hobbyist Traditional Artist
For some reason the face reminds me of Ryan Stiles... No clue why.

Perhaps shoots ionic blasts from his hands and superstrength.
Cadaverman is a good name... but I'm not really savvy on names, though I have created a few superheros myself...
Reply
:iconbillypothead:
BillyPothead Featured By Owner Dec 29, 2005
Damn, double entries. I hate that.
Reply
:iconbillypothead:
BillyPothead Featured By Owner Dec 29, 2005
Hmmm. His cape is far too small and he's far too big, so that puts a damper on your classic flying super hero. Soooo let's see....He seems like the type who drives a car. Sort of like a mean, hyped up James Bond car. As powers go, I'd sayyyyyyyy hmm. Well, super strength is a given. And what if he could absorb energy? Like some sort of lighting rod maybe? And all that energy is stored in his body, like a mutant or something. But he needs a device on his back (like maybe along the spinal column) to use it as he pleases. And he sends out the energy through those wrist bands. one name could possibly be Animo, which is a spanish word for energy.
Reply
:iconbillypothead:
BillyPothead Featured By Owner Jan 2, 2006
I try my best.
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Dec 30, 2005  Professional Traditional Artist
Very creative....
Reply
:iconbillypothead:
BillyPothead Featured By Owner Dec 29, 2005
Hmmm. His cape is far too small and he's far too big, so that puts a damper on your classic flying super hero. Soooo let's see....He seems like the type who drives a car. Sort of like a mean, hyped up James Bond car. As powers go, I'd sayyyyyyyy hmm. Well, super strength is a given. And what if he could absorb energy? Like some sort of lighting rod maybe? And all that energy is stored in his body, like a mutant or something. But he needs a device on his back (like maybe along the spinal column) to use it as he pleases. And he sends out the energy through those wrist bands. one name could possibly be Animo, which is a spanish word for energy.
Reply
:iconfladbad:
Fladbad Featured By Owner Mar 28, 2004
Waaaaah! names are a Kick in the pants (what ever that means ^^;)

Hooopla call him Arbon.. ehh thats all i could muster up

Weee, i really like this Hero, Hes walking like "yah, i can kick Super Mans prissy little ass and he knows it"

I really like the costume design its simple yet innovative, that belt and dual wrist guards seem like they have a purpose. Seeing how this guy looks like one of the Brawny Tuff heros from like the 50's i say he should use what he has close by as his weapons to stop those who cause injustice, a car, street lamp, manhole cover, anything :D

For some odd reason i really like those forearm muscles, i dunno but they drew my eyes right em...
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Mar 28, 2004  Professional Traditional Artist
Arbon, huh? interesting...what does that mean exactly...

Yeah, i just added weird stuff with no particular agenda...I love the old classic heroes from the 50's...I have a project i'm working on that is kinda influenced by them and this guy might be a part of it

Yeah, i kinda like the forearms too...not completely anatomically correct, but it's an exaggeration that works i think
Reply
:iconfladbad:
Fladbad Featured By Owner Mar 28, 2004
Arbon, i don't know what it means. I looked at that guy and thought "huh, Arbon sounds fitting" I'm sure it might mean something, maybe its a pizza Toping

Ah Ha! 50's heros Where the best, they where noting like the ones we got today. The ones today kill, WTF? Kill, is it just me or is that simply wrong. How many projects are you working on? I would love to see one of them

Yes! those forearms are eye catching and fit that character fairly well, i couldn't imagine any other more fitting
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Mar 29, 2004  Professional Traditional Artist
Well, I'll keep it in mind =)

Yeah, 50's heroes were so cheesy and goody goody...it was great! I'm working on about 4 projects...none of them are completed yet though...but all the original characters on here are from some of those projects...

Yeah, I like drawing bulging forearms for some reason
Reply
:iconsdmccarty:
SDMcCarty Featured By Owner Mar 28, 2004  Hobbyist General Artist
Very cool!! I really love your pencil work, it is always so good!

I don't know any good names. I always have trouble with names!!
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Mar 28, 2004  Professional Traditional Artist
Well, thanks a lot...I appreciate that....I always have trouble with names too..that's why I asked if anyone else knows a good one...lol
Reply
:icongryphon2:
gryphon2 Featured By Owner Mar 27, 2004
Nice pose, very solid yet fluid, great job.
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Mar 28, 2004  Professional Traditional Artist
Thanks a lot...any suggestions on a name or power?
Reply
:icongryphon2:
gryphon2 Featured By Owner Mar 28, 2004
Hmmmm not sure. Sorry, mind's a blank at this time.. I'll let you know when it turns itself back on.
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Mar 28, 2004  Professional Traditional Artist
lol...ok
I know that feeling
Reply
:icongryphon2:
gryphon2 Featured By Owner Mar 28, 2004
Yeah, I wasted five pieces of paper, just to sketch up an idea for my fourth calandar piece.. That's not like me.
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Mar 29, 2004  Professional Traditional Artist
ahhh, yes...i've been there
Reply
:icongryphon2:
gryphon2 Featured By Owner Mar 29, 2004
Well, tonight, I'm taking the night off from artwork and working on script writing to balance my creative flow.. gotta do that once in a while I guess.
Reply
:iconthatbrianguy:
ThatBrianGuy Featured By Owner Mar 29, 2004  Professional Traditional Artist
Yeah, I hear ya
Reply
(1 Reply)
Add a Comment: